Recension: Gaga Intimate Camera

Ibland stöter man på produkter som överträffar ens förväntningar trots att produkten är billig och oambitiös. Sen finns det på andra sidan spektrumet produkter som trots höga ambitioner inte ens lyckas tillgodose grundläggande förväntningar. Gaga Intimate Camera tillhör tyvärr den sistnämnda.

Gaga Intimate Camera är något så ovanligt som en sexleksak med inbyggd kamera i spetsen. Tanken är att du ska kunna filma inuti fittan när du får orgasm och sedan se resultatet. Den har också en uppsättning lysdioder för att belysa insidan av din fitta.

När vi såg den här produkten tänkte vi, wow, äntligen! Blanka har pratat om att använda ett spekulum för att se inuti i sin fitta. Det här var en leksak som vi hoppades skulle kunna kombinera både en bra leksak med möjligheten att se inuti fittan.

Första intrycken var mycket lovande. Smart och bra förpackning med lyxig och påkostad känsla. Leksaken i sig verkade smakfullt tillbakahållen i sin design och vi fick tydliga LELO-vibbar. Det är uppenbart att tillverkaren haft LELO som inspiration. Leksaken är härligt silkeslen och den är (om man använder medföljande propp för laddningshålet) helt vattentät.

Den första varningen var den lakoniska manualen som på nästan intet sätt lyckades förmedla hur leksaken fungerade. Även som vibratorleksak var den enormt kryptiskt utformad med ett användargränssnitt som gränsade på obegripligt. Hur man med bara tre knappar kunde gör ett så förvirrande gränssnitt är fascinerande. Knapparna är fyra: En för att slå på kameran (mer om det senare) samt tre knappar nedanför den. En pil uppåt, en S-knapp i mitten samt en pil neråt. Beroende på om man tryckte en eller två gånger hade knapparna olika funktioner och om det fanns någon logik i systemet förstod vi den inte. Leksaken hade (enligt den knapphändiga manualen) några olika vibrationsmönster och att man kunde ändra styrka på dem, men hur man styrde dem var för oss obegripligt. Ibland ändrade pilarna mönster, ibland styrka. Att försöka lista ut detta när man är mitt i stridens hetta var inte en glad upplevelse. Blanka upplevde dessutom att vibrationerna antingen var för svaga eller var kittlande och retsamma snarare än njutningsbara.

500x500-Produktbilder_Dildos_och_vibratorer_Kameradildo Gaga-4

Leksaken är utrustad med kamera och LED-belysning. Det här trodde vi skulle vara precis hela orsaken till varför man var beredd att betala 1395:- för en sexleksak. Tyvärr är kameran hela orsaken till att inte köpa den här leksaken för den kommer inte att kunna spela in nåt.

Det finns flera fel med kameran i den här leksaken. Först och främst är det en usel webcam som kanske var relevant i teknisk kvalité för tio år sen. Sekundärt är det ett stort problem att enda sättet som kameran kan fungera och spela in är när den är ansluten till en dator. Jag trodde att leksaken skulle ha ett inbyggt minne och vara litegrann som en sexleksaksformad digitalkamera, men icke. Enda sättet att se vad kameran ser är att ansluta den till en dator. Där kommer tredje problemet in: Sladden är jättekort, ungefär en halvmeter. Den är dessutom vanlig USB i ena änden men i den andra änden är det en specialkontakt vilket betyder att om du slarvar bort sladden är kameran värdelös. Den korta längden må väl vara, den kan förlängas med en förlängningskabel men jag tycker inte den ska behövas. Att det dessutom är en ostandardiserad kontakt gör mig irriterad iom att man absolut inte får slarva bort kabeln.

Det följer med ett capture-program på en liten CD-skiva. Programmet funkar endast under Windows men det här är visserligen ett mindre problem då kameran i leksaken syns för datorn som vilken webcam som helst och man kan använda vad som helst för att spela in den.

Så, den stora frågan är alltså, hur ser det ut? Ja, så här ser det ut:

Ja, som ni ser är det inte särskilt spännande. Det här är inuti Blankas fitta. Kameran är oerhört dålig och när den förs in blir den täckt med sav vilket gör att det lilla som syns bara är en rosa och lila smet. Kameran är verkligen skitdålig. Den har jättedålig upplösning och bildkvalité samt att det lilla den eventuellt hade kunnat se försvinner pga hur kroppen fungerar. Ett tag trodde vi att det kanske var nåt fel på den, men vi kan filma saker utanför fittan – dock med den gryniga, mörka och usla bildkvalité som man får från en webcam som är tio år gammal. LED-belysningen räcker kanske inuti fittan men vi tror också att den kanske är för stark och inuti ett så trångt utrymme kan det hända att den överbelastar kamerans upptagningsförmåga. Vi vet inte, vi vet bara att slutresultatet bara är en rosa gröt hur vi än försöker.

Vi är faktiskt helt och hållet besvikna på den här produkten. Även utan kamera-delen är det en snurrig och svårmanövrerad leksak. Visserligen känns den godkänt byggd och har en trivsam förpackning, men det kan inte väga upp alla dess tillkortakommanden. Att dess huvudfunktion (kameran) dessutom är av så dålig kvalité, så krångligt konstruerad och dessutom inte enligt vår bedömning levererar vad den lovar gör det hela mycket värre. Dessutom är det här en dyr leksak, prissatt i premium-segmentet med sina 1395 kronor.

Det går inte att rekommendera den här. Vi försökte flera gånger i tron att vi kanske själva gjort nåt fel men resultatet blir ändå detsamma: En leksak med jobbiga vibrationer som spelar in gryniga rosa smetfilmer. Tråkigt men sant. Det här känns som en prototyp som skulle behöva en hel del arbete och utveckling innan den sätts i produktion.

Plus:

+ Trevlig förpackning
+ Känns godkänt välbyggd
+ Lyxig känsla när man håller i den
+ Vattentät (så länge man inte använder sladden till kameran)

Minus:

– Värdelös kamera!
– Kräver att sladden är inkopplad i dator för att kameran ska fungera
– Blir bara rosa sudd av filmerna.
– Kameran täcks med sav och sen ser man ingenting
– Inget minne för kameran i staven, dvs den måste vara kopplad till en dator!
– Oerhört dyr i förhållande till hur lite den ger
– Obegripliga kontroller på vibratorn
– Svaga och/eller jobbiga vibrationer
– Mjukvaran som följer med fungerar bara med Windows

colordickblackdickblackdickblackdickblackdick

Tack till generösa Intimera som lät oss få ett recensions-ex av den här produkten! Kom ihåg att du får tio procents rabatt hos dem på ditt köp om du ger rabattkoden ”klumpesnusk” oavsett vad du köper och oavsett hur stor din order är.

Läs även dessa inlägg:

En reaktion på “Recension: Gaga Intimate Camera

1. Lennart