Hur tränar man de nödvändiga musklerna?

Då jag numera har haft fler möjligheter att ha sex med kvinnor än jag tidigare haft så har jag också en ökad förståelse för männen. Jag har aldrig direkt gnällt över sexet med män (annat än att det kanske inte har möjlighet att ske så ofta som jag skulle vilja alltid), även om det helt säkert innehåller en del jobb det också.
Att suga av en man är exempelvis en kombination av många olika saker att hålla reda på. Själva suget i munnen (som är nyckeln i en avsugning såklart), samtidigt som man på något sätt ska få luft och komma ihåg att andas. Näsan är då det enda alternativet och här stöter vi på ett stort problem vid förkylning, täppt näsa = inget syre. Många har problem med kräkreflexen och ska akta den, för att inte tala om att tänderna ska aktas, saliv ska på något sätt hållas inuti munnen, tungan ska hållas i styr och allt detta ska hålla en allt snabbare takt beroende på önskat resultat.

Ridningen har jag tidigare tagit upp, mina stackars ben hänger inte med i brist på teknik i upprätt ställning. Liggandes över honom får jag iallafall tag i sänggaveln och medan jag lyfter med ben och rumpa kan jag dra och hålla styrsel med armarna.
Dessa relativt små bekymmer har jag ändå kontroll över och har lösningar på i och med att jag har träning i dessa övningar då jag sedan början av mitt sexuella liv haft sex med män i störst utsträckning.

Men förståelsen för männen, som jag nämnde i början, har tillkommit sedan jag till min stora glädje fått mer övning med kvinnor.
Att slicka exempelvis är ingen lätt match. Andningsproblematiken finns även här, oavsett oral övning finns den i och för sig då den orala öppningen är upptagen och näsan är det enda som kan fungera som andningsväg. Men sedan detta med tungan, det ”vispande” arbetet som gärna ska gå så fort som möjligt med ett samtidigt tryck mot klitoris för att uppnå det efterlängtade orgasmiska resultatet. Vilket är det resultat man självklart vill uppnå – eller hur?

Jag är ledsen men min tunga, otränad som den är, hamnar i ett krampaktigt tillstånd efter en tid. Så hur tränar man tungan?!
Jag har tyvärr ingen kvinna hemma som jag kan träna på varje kväll, så övning i sådan form är inte möjlig, det vore oerhört trevligt om det vore så det skall erkännas.
Finns det då några ”visp-övningar” jag kan göra för att träna tungan när man inte har en kvinna hemma? (Jo, jag fick också en mental bild om dessa eventuella vispövningar, haha!)

Jag njuter av att ge oralsex, till båda kön och jag får till det, men jag skulle vilja få till det ett flertal gånger under en längre tidsperiod utan att behöva pausa för att tungan inte riktigt hänger med.

Ett annat bekymmer jag märkt är mjölksyra i armen. Detta sker nog mer vid g-punktsstimulans för att få till fontänorgasmer så det hör kanske till kategorin överkurs, men då vi gärna ägnar oss åt det hänger detta med här också då jag upplever att de nödvändiga musklerna som några jag behöver träna och framför allt vill träna upp.
Ska jag införskaffa en sådan där ”stress-boll” som jag sitter och klämmer på när jag ser tv för att träna upp fingrarna?

Har ni några tips?

Det kanske tar lite av det roliga ur sexet att bli såhär teknisk, övning ger färdighet och nöden är uppfinningarnas moder, men jag tänkte som så att jag har ju en hel hög med kunniga och hjälpsamma bloggläsare här – varför inte be dem om tips?

När jag känner att jag är duktig på det jag gör kan jag njuta ännu mer. Jag njuter idag, oerhört mycket, oavsett kramp och kladd.
Det är det tekniska jag vill ha lite bättre koll på.

Läs även dessa inlägg:

11 reaktion på “Hur tränar man de nödvändiga musklerna?

  1. B.

    Tungmusklerna tycker jag aldrig har varit ett problem. Det handlar nog mer om teknik och vana isåfall. Ett tips är att värma upp. Det kan ju låta lite märkligt kanske men en så enkel sak som att kyssas mycket och länge innan man ger oralsex är en utmärkt form av uppvärmning för tungan. Sen är det ju inte alla som gillar ”vispen” heller och då kan man göra något annat som att skriva kärleksförklaringar/kåtförklaringar med hjälp av tungan, beroende på vilken sorts förhållande man har till mottagaren.

    Behöver man träna fingrarna kan man slå två flugor i en smäll och börja spela ett stränginstrument. Fiol, cello, gitarr och bas ger utmärkt övning för fingrarna. Själv blir jag i princip aldrig trött i just fingrarna. När jag tänker efter finns det en hel del andra instrument som förmodligen funkar lika bra. Trumpet exempelvis. Är man omusikalisk får man väl börja sticka eller virka antar jag. 😉

    Svara
  2. uandme

    ja du ang mjölksyra vid gpunkt stimulans beundrar männen för det….
    Skulle också gärna vilja veta hur man tränar upp det …
    Puss/kvinnan

    Svara
    1. Sheila Inläggsförfattare

      Enligt vad jag hört så är det de sk ”runkmusklerna” som används i det läget… Då vi inte runkar vet jag inte hur vi ska göra riktigt. Vi får väl börja runka karlarna för att träna så vi kan ge varann en ordentlig omgång. 😉
      Fast å andra sidan tycker jag vi varit ganska duktiga hittills ändå. 😉 Puss på dig.

      Svara
      1. becki

        De där runkmusklerna… jag tror jag har kommit på hur man kan träna dem. Genom matlagning! Eller snarare genom att vispa för hand istället för att använda elvispen. Jag tror att det är ungefär samma muskler som används 🙂

        Svara
  3. M

    Armproblemet brukar jag lösa (om jag förstått problemet rätt) genom att byta ställning (ofta börjar man med jag med att ligga bredvid personen i fråga, men brukar få resignera till att ”flytta ner”). Byta hand/stödja handen med den andra.

    Bah, svårt att förklara. Prova mer så kommer det av sig självt!

    Svara
  4. Per

    Tungan brukar jag kunna undvika kramp i genom att helt enkelt variera styrka. Är man i en ”fas” där direkt (och oftast ganska ”hård” stimulans med tungan brukar jag försöka hålla på så länge och så mycket jag kan med tungan, och när jag känner att kramperna kommer spänner jag tungan (och således håller själva tungan still) och rör huvudet fram och tillbaks istället. Låter kanske lite fånigt, för det fungerar, och efter bara några sekunder kan man börja använda tungan igen. Plus att man får tid för att andas. 😉

    Ett tips med andning är också att faktiskt andas med munnen då och då, använda tungan men hålla munnen öppen så man kan andas. Att känna (och höra) andningen har jag märkt dessutom kan vara ganska upphetsande.

    Hoppas några av tipsen kan vara användbara!

    Svara
  5. nico

    angående mjölksyra i armen så kör jag med att växelvis låta fingrarna göra jobbet när dom tröttnar låser jag under armen och låter bicepsen sköta jobber när dom tröttnar låser man hela armen och låter axelmusklerna jobba sen till slut får hela kroppen stå för juckandet och sen äre bara köra rinse and repeat fram till orgasm 😉

    Svara
  6. Damien

    Kan någon ge mig en referens på vad bilden är från för film? Den skulle jag gärna vilja se.

    Svara

Lämna ett svar till uandme Avbryt svar